Start / Talare

De som visar vägen - Årets talare

Det händer när människor möts.
På SEBS26 kliver några av Sveriges mest inspirerande röster upp på scen ledare och nytänkare som visar hur kultur, ledarskap, kommunikation och affär går hand i hand.

Vi samlar de som gör skillnad på riktigt,  talare som delar insikter, erfarenheter, konkreta case och mod att tänka nytt.
Tillsammans med publiken skapar de samtal, energi och lärande som tar oss från hype till handling.

Programmet är under uppbyggnad och talare presenteras löpande.

Talare:

image

Siri Wikander kombinerar forskning, många år i ledande roller och praktisk erfarenhet från organisationer som vill ställa om utan att tappa människorna på vägen.

Utifrån tre perspektiv – fokus, riktning och tillsammans – visar Siri hur tillit växer när ledare beskriver verkligheten som den är, ger mandat nära arbetet och låter teamen experimentera och lära tillsammans.

Under SEBS26 håller Siri en interaktiv miniföreläsning under temat Ledarskap som bygger tillit. Hon delar hur ledare kan gå från att prata om kultur till att faktiskt forma den i teamets vardag. Du får se hur fokus, tydlig riktning och gemensamma experiment kan bli konkreta verktyg för att skapa både effektivitet och innovation när omvärlden förändras.


Linkedin


image

Linus Holmgren är Sveriges enda Employer Branding chef i kommunvärlden och en av pionjärerna inom området i offentlig sektor. Med över 15 års erfarenhet inom HR, employer branding och rekrytering i både privat och offentlig sektor - leder han Nacka kommuns långsiktiga arbete med att bygga ett starkt och attraktivt arbetsgivarvarumärke som skapar stolthet, engagemang och samhällsnytta.


Linus delar med sig hur de kopplar strategi till praktik genom ett nytt EVP, hur de driver kultur- och varumärkesförflyttning i hela organisationen.


Linkedin


image

SEBS Talk med Simon Fjellner - Med bakgrund inom kommunikation och varumärkesstrategi leder han i dag Securitas globala arbete med employer branding och engagemang. Med passion för äkta berättelser och människors drivkrafter bygger han en stark kultur där medarbetare världen över känner tillhörighet och mening. Genom att förena strategi, kommunikation och insikter utvecklas Securitas till en ännu mer attraktiv och hållbar arbetsplats.


Simon delar hur Securitas omsätter sina värderingar i konkret handling och varför psykologiskt värde är en av de mest underskattande tillgångarna i dagens organisationer.


LinkedIn


image

Charbel Gabro är en eldsjäl som i över 20 år arbetat med inkludering, mångfald och social hållbarhet. Med värme, humor och hög igenkänning visar han hur våra kulturella skillnader påverkar oss och hur förståelse kan bli en konkurrensfördel.


På SEBS26 tar han med oss in i samspelet mellan kultur, kommunikation och Employer Branding - Hur vi tolkar beteenden olika och vad det betyder för oss som ledare, kollegor och arbetsgivare. Vi dyker bland annat in i frågorna:


Vad händer när vi tolkar beteenden olika?

Hur kan humor bli en bro till förståelse och vad innebär det i rekrytering och employer branding?


LinkedIn


image

Elin Melkersson leder utvecklingen av Polismyndighetens arbetsgivarerbjudande och säkerställer att myndigheten bygger den kompetens som krävs för operativ effekt, samhällsnytta och förtroende. Med gedigen erfarenhet inom HR, employer branding och strategisk kompetensförsörjning arbetar hon där kultur, mandat och verksamhetskrav möts och där varje förflyttning måste fungera i verkligheten

På SEBS26 visar Elin hur de omsätter strategi till faktiskt förmåga; hur ett tydligt arbetsgivarerbjudande styr beteenden, hur kultur och ledarskap blir konkurrensfaktorer och hur rätt kompetens skapar trygghet och resultat. Med insikter från Sveriges största samhällsbärande organisationer tydliggör hon varför employer branding är mer än kommunikation - det är avgörande för riktning, trovärdighet och långsiktig framgång.


LinkedIn


image

Emil Adén kombinerar forskning inom employer branding, många år i ledande HR-roller och praktisk erfarenhet från organisationer som vill attrahera och behålla talanger utan att förlora sin autentiska kultur.

Utifrån tre perspektiv - talang, värde och tillhörighet - visar Emil hur starkt employer brand växer när organisationer förstår helheten.


I ett öppet samtal visar de hur två perspektiv från olika områden - när de möts och samverkar.blir kraftfullare tillsammans. Vi får se hur mångfald i bakgrund och erfarenhet blir en styrka för både organisationen och för att nå resultat som. tidigare sågs som omöjliga.


LinkedIn


image

Felicia Leksell, Global Head of Brand and Marketing på SAAB


LinkedIn

Moderator

image

Anna Dyhre kommer med full energi leda oss genom dagen tillsammans med sina sidekicks och hemliga gäster.

Anna är välrenommerad inom Employer branding området och har lång erfarenhet av både ämnet och scenen som föreläsare och moderator. Med Anna vid rodret utlovar vi högt tempo, kluriga frågor och många skratt.

Anna Dyhre har tillsammans med ek dr. Anders Parment författat tre böcker om Employer Branding (Liber förlag) och föreläser både i Sverige och utomlands.