521 visningar · Publicerad för 13 dagar sedan

Det händer när människor möts.

Sweden Employer Branding Summit - "SEBS" är Mötesplatsen som för samman HR, Employer Branding specialister, Marknadsförare, Kommunikatörer och Ledare över branschgränser för att dela kunskap, erfarenheter och idéer som tar Employer Branding från Hype till Handling.

Vi samlar branschens ledande röster och engagerade arbetsgivare för en dag fylld av kunskapsdelning, insikter och nya perspektiv

Årets tema är fastställt.

Från Hype till Handling den 10 mars!

Årets program kretsar kring fyra ämnen som hjälper oss att navigera i en tid av förändring, osäkerhet och nya möjligheter

  • Ledarskap som bygger tillit.
  • AI och det nya arbetslivet
  • Affärsvärde och mätbarhet
  • Riktning och trygghet i en föränderlig omvärld

Utforska SEBS




Tre frågor. Tre perspektiv.

Under formatet "SEBS möter" träffar vi spännande profiler och fångar deras perspektiv på aktuella frågor inom employer branding, ledarskap och arbetslivets utveckling. Kort, nyfiket och rakt på.


Hej Emma,

Vilka fråga inom employer branding upptar er mest just nu och varför?

Det som upptar oss mest just nu är skiftet från kommunikation till ledarskapsbeteenden.
Många pratar employer branding men det som avgör om talangerna stannar eller lämnar är ledarnas tydlighet, uppskattning och rättvisa i vardagen. Där ser vi just nu de tydligaste svagheterna i större organisationer.

Employer branding 2025 handlar om att förstå och agera på medarbetarnas upplevelser. Våra certifierade kunder som aktivt jobbar med kultur som strategi har 126% högre vinstmarginal än genomsnittet i Sverige. Employer branding är affärsresultat.

Den centrala frågan blir därför: Hur snabbt kan organisationer gå från insikt till beslut till beteenden?
Det är där du vinner talang, engagemang och lönsamhet.

Emma N. Stara
Head of marketing
Great Place to Work


Hej Leonard,

Vad märker ni att talanger efterfrågar mest just nu och hur svarar ni på det?

"Nästa generations talang vill göra skillnad. Meningsfullhet har aldrig varit viktigare.Det ställer krav på oss som arbetsgivare att tydligt visa vad man faktiskt bidrar till som medarbetare.

På PwC är vårt syfte att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Oavsett om du bidrar direkt som konsult i våra kunduppdrag – genom att skapa tillväxt, motverka ekonomisk brottslighet eller driva hållbarhetsomställning – eller engagerar dig i något av våra samhällsinitiativ, är du med och gör skillnad.

Genom vårt initiativ Hållbarhet 1+1 får alla medarbetare två arbetsdagar per år att använda till personlig respektive samhällelig hållbarhetsaktivitet. Under föregående räkenskapsår ägnade vi tillsammans 26 346 timmar åt detta. Det är ett konkret exempel på hur vi som arbetsgivare skapar förutsättningar för verklig positiv förändring.

Hur bidrar du som arbetsgivare till att driva verklig förändring och attrahera nästa generations talang?"

Leonard Camitz
Employer Branding & Talent Acqusition Manager 
PwC


Hej Anita,

Hur säkerställer man att employer branding driver både resultat och relevanta kandidater?

Vi säkerställer det genom att fokusera på tre områden som tillsammans skapar både resultat och relevans i rekryteringen.

Employer branding skapar resultat och värde när det utgår från affärsstrategin och bidrar till de mål organisationen vill nå. När ledningen ser hur rätt kompetens påverkar tillväxt, kvalitet och effektivitet blir employer branding en strategisk investering, inte bara ett kommunikationsstöd.

För att säkra talangförsörjningen på lång sikt behövs en tydlig strategi där ett genomtänkt arbetsgivarerbjudande (EVP) är en viktig grund. Det säkerställer att organisationen attraherar den kompetens som är relevant för framtiden.

Slutligen behöver alla insatser mätas och följas upp. I dagens digitala rekryteringsmiljö finns stora möjligheter att nå specifika målgrupper, följa deras engagemang och kontinuerligt optimera träffsäkerheten.

Anita Rae
Director, Label Markets
Jobbland



Ett starkare Nätverk tillsammans,

SEBS och HRnytt inleder ett partnerskap som ger dig ännu mer relevant kunskap, inspiration och insikter om employer branding, HR, ledarskap, kommunikation och kulturutveckling.

Sedan starten 2014 har HRnytt vuxit till att bli Sveriges största nyhetssida inom HR och ledarskap och är en viktig källa till inspiration och aktuell läsning för hela branschen.

"Vi brinner för att sprida kunskap som stärker HR Sverige. Därför känns samarbetet med SEBS helt rätt. Tillsammans kan vi nå ännu fler och skapa större värde för våra läsare."

Stefan Fredriksson, affärsområdeschef HRnytt

HRnytt

"SEBS & Network handlar om att skapa sammanhang där vi delar insikter, utmaningar och framgångar. HRnytt är en viktig röst i branschen och tillsammans kan vi ytterligare lyfta utvecklingen inom employer branding, HR och arbetslivsfrågor"

Helena Rex, grundare SEBS & Network

Varmt välkommen HRnytt!




Tillsammans gör vi skillnad.

Vi vet att behovet av kunskapsutbyte mellan branscher och arbetsgivare är större än någonsin. Därför har vi skapat en plattform som kombinerar insiktsfulla event och nätverksträffar med målet att bidra till att employer branding blir en självklar del av varje verksamhets strategi – inte minst för att bygga engagemang, attraktionskraft och lönsamhet.

Ett varmt tack till våra partners som gör SEBS möjligt. 

Vill du också vara med där samtalen sker, då hoppas vi att du hör av dig?




Boka din plats till SEBS26




Relaterat

Håll dig uppdaterad

Signa upp dig på vårt nyhetsbrev och ta del av erbjudanden, inspiration och nyheter först av alla.
Ange kod 2199 och epost för att starta prenumererationen